De zenuwen binnen Gemeentebelangen

De verkiezingsstrijd is echt losgebarsten. De partijen moeten tegen een stootje kunnen. Affiches over elkaar heen plakken: ach, "fatsoen moet je doen".

Kwf_260x193 Maar er zijn grenzen! Ethische grenzen. En die worden ruim overschreden als kandidaat nr. 15 van Gemeentebelangen (Henny van den Broek) vindt dat hij functies mag vermengen. Henny blijkt ook voorzitter te zijn van de plaatselijke afdeling van KWF-kankerbestrijding. Vanuit zijn functie roept hij via een brief collectanten op om zich ook dit jaar weer aan te melden voor de jaarlijkse collecte.

Hij overschrijdt de grens als hij in dezelfde enveloppe ook nog even een foldertje van zichzelf en Gemeentebelangen stopt met een oproep om vooral op hem te stemmen. Ach ja, iedereen moet weten dat hij midden in de samenleving staat, zo was zijn telefonische reactie. Hij zag er geen kwaad in blijkt uit het telefoontje.

Een domme actie. Ik hoop dat hij gauw tot de orde wordt geroepen binnen GB. Een excuusbrief aan alle collectanten mag je toch wel verwachten.

14 thoughts on “De zenuwen binnen Gemeentebelangen

  1. wansmaak of erger? De gesignaleerde combinatie gemeentebelangen/kwf is eigenlijk te onsmakelijk voor woorden. En dan ook nog doen alsof je de commotie niet begrijpt?. Veel erger kan het niet,dacht ik voorheen wel eens als er bij die club weer eens een schuiver was gemaakt. Maar het blijkt toch steeds nog erger te kunnen.Distancieert de partij zelf zich hiervan? Als de candidaat er blijkbaar geen been in ziet zou hij maar beter geroyeerd kunnen worden? Zijn er soms andere kandidaten op die lijst of bij de steunbetuigers/aanbevelers – toch allemaal keurige mensen zo te zien?- die nog wel over enig politiek fatsoen beschikken en dat willen laten blijken? Ik zou het graag zien en horen. Misschien moeten donateurs van het KWF daar eens informeren wat men daar vindt van deze onsmakelijkheden sdie het KWF in discrdiet brengen..

  2. intussen heb ik de daad bij het woord gevoegd en aan gemeentebelangen laten weten wat ik vind met een oproep om zich(bestruur -kandidaten-aanbevelers- allemaal toch nette mensen – te distantiexc3xa9ren enz. daar betrokkene n.r.15 daar kennelijk niet voor voelt.
    als donateur van het KWF heb ik een klacht ingediend met verzoek juistheid te onderzoeken en naar bevind van zaken drastische maatregelen te treffen vanwege m.n imagoschade van kwf.
    Wordt vervolgd?

  3. De reactie 3 komt nogal anoniem over en is verder inhoudsloos – dat hoort vaker bij elkaar en is veelzeggend.
    En lezen is blijkbaar toch een hele kunst: ik heb als donateur van het KWF gereageerd, zoals u weet Maar msschien komt het de schrijver/-ster beter uit lles maar wat door elkaar te roeren. Op mijn reactie aan de partij ontving ik nog geen antwoord – of moet ik bovenstaande reactie 3 als zodanig zien? Dan weet ik weer voldoende. Zo niet dan wacht ik nog wel even af. Want:laatik u nou toch gedacht hebben dat zo’n website met vragenformulier ook bedoeld zou kunnen zijn om gestelde vragen te beantwoorden. Foutje ?

  4. Kees: Je bedoelt dat Gemeentebelangen nog steeds niet geantwoord heeft? Daar hebben ze ook geen enkel belang bij. En heeft de betreffende kandidaat al iets gedaan aan excuusbrieven of zo? Ook niet?

  5. peter, een zich reikimeester noemende GB-er(?) reageerde dat hij niet begreep wat ik bedoelde enz.-hem verwezen naar deze site – daarna verscheen het bericht “wat een onzin “enz.
    Verder van betrokkene nr.15 bericht gehad dat hij “gezien de ophef die is ontstaan” heeft besloten “in de toekmst te trachten er wat zorgvuldiger mee om te gaan” – .Tel uit je winst..

  6. Of “reikimaster” henk van komen – nr. 11 op lijst van GB- op persoonlijke titel reageerde en opheldering vroeg is niet duidelijk, evenmin of – en in welke hoedanigheid- hij nog antwoord geeft op mijn door hem gelezen vraag. Ik zal hem dat nog even vragen.

  7. Het is inderdaad niet zoals je zou denken dat het zou moeten. Als je een ethische lijn wil trekken, zou ik inderdaad geneigd zijn te zeggen: dit ligt aan de verkeerde kant. Maar dan blijft wel de vraag over hoe erg het nou eigenlijk is en hoeveel zin het heeft om je daar zo vreselijk druk over te maken. Shit happens. Je kan weinig meer doen dan het signaleren en zien wat er vervolgens mee gebeurt: al te expliciete moraliteit maakt juist ook kwetsbaar omdat het (zie reactie 3) als eigenbelang weggezet kan worden, hoe onterecht dat ook is.

  8. Na de affaire KWF en het daarop gevolgde “excuus” blijkt dat vervolgens ook nog het adressenbestand van gered gereedschap door haar voorzitter gebruikt (ik vind: misbruikt)om zijn actie voor een raadszetel te voeren. Dit voor ter info aan wie mocht menen genoegen te kunnen nemen met de “excuses” aan KWf en beloofde beterschap.

  9. Als je gisteren in het gemeentehuis was kun je weten wat er van komt Kees.
    Daar is eerlijkheid aan de orde gekomen. Het terugfluiten van Pro3 door D66 wegens het onrechtmatig gebruik van logo en naam van D66, want D66 heeft zich niet aangesloten bij Pro3.
    Waar blijven de axcuses van Pro3 omdat men de inwoners van de gemeente Loon op Zand met opzet verkeerd heeft ingelicht. Al is de leugen nog zo snel de………..

Geef een reactie

