Duinkoerier of Weekjournaal

Duinkoerier_jihgr262x200 Gisteren kwam ik op het webblog van Jan in t Groen het bericht tegen dat de gemeente overweegt om het Weekjournaal in te ruilen voor de Duinkoerier. De prijs gaat de doorslag geven. De goedkoopste wint.

Aanbesteden heet dat. Maar wat ik me wel afvraag is of er ook nog andere zaken een rol mogen spelen in de beoordeling. Bijvoorbeeld hoe de klanten, consumenten, lezers, adverteerders, hierover denken. Zijn er ook nog andere criteria die een rol spelen bij een dergelijke beslissing? Bijvoorbeeld, kwaliteit, stipte levering van de krant, bereikbaarheid, klanttevredenheid, etc.

In ieder geval wil ik wel signaleren waarom de Duinkoerier bij mij in de wijk zo weinig bekenheid geniet: hij wordt al tijden niet bezorgd.  Waar dat aan ligt? Vorige week, xc3xa9xc3xa9n dag voor de sneeuwval, zag ik een aanwijsbare reden. Misschien dat daarover ook strikte afspraken gemaakt kunnen worden?

Duinkoerier_dec2009_300x354

One thought on “Duinkoerier of Weekjournaal

  1. Geachte heer Flohr,

    Als eindverantwoordelijke voor de binnendienst bij Uitgeverij de Jong wil ik graag, dat de bezorging van de Duinkoerier goed wordt gedaan.
    Ik zou het op prijs stellen wanneer bezorgklachten bij ons bekend worden gemaakt. Kunt u mij uw postcode en huisnummer doorgeven zodat ik de verspreider over de slechte kwaliteit in uw wijk kan aanspreken en maatregelen kan treffen.

    Met vriendelijke groet,
    Christiaan Starink

Geef een reactie

