Extra Afvalkrant: extra duidelijk?

Afval_ruimte1

Het zal niet waar zijn. Krijgen we dan toch allemaal een 240 liter restafvalbak?  Dat was een vraag van enkele inwoners… Het antwoord moest ik hen tot nu toe schuldig blijven. Ik vind het genant worden. Ik wil er niet meer over zeuren. Ik wil gewoon dat er helder en ondubbelzinnig gecommuniceerd wordt. Mijn 240 liter papierbak is mij wel toegezegd maar staat misschien wel op losse schroeven. Ergens los ik onderstaande toezegging per mail.

"In antwoord op uw vragen het volgende.
Vanwege de grote toestroom van vragen heeft de beantwoording meer tijd gekost dan gewenst. Hiervoor onze excuses.
– Uit onderzoek is gebleken dat in veel gevallen de papiercontainers een behoorlijke restcapaciteit hebben. Zij worden in veel gevallen dus bij lange na niet vol aan de straat gezet. De ruimte in de papierbak hoeft overigens niet te worden gehalveerd. U kunt ook kiezen voor een papiercontainer met een inhoud van 240 liter of zelfs geen container. Dit dient u handmatig aan te geven op de antwoordkaart."

Ik ga weekend vieren en dromen over grote papierbakken en kleine bakken voor mij restafval. (Nee toch maar niet. Andere dromen zijn leuker)

2 thoughts on “Extra Afvalkrant: extra duidelijk?

  1. Stel je eens voor dat de mensen die om een grotere papiercontainer hebben gevraagd er daadwerkelijk 1 krijgen. Dat betekent dus dat de mensen (zoals ik) zich verblgen voelen over het feit dat zij geen grote container krijgen want daarvoor was geen keuze. En zo is het cirkeltje van slecht communiceren weer rond.

    Alex.

  2. @Alex: De spijker op z’n kop dus. Slechte communicatie leidt ook tot ongelijke behandeling. En daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan.

Geef een reactie

