Een leuk voorbeeld? Overheid praat met burger

Gemeente Zwolle heeft een positief nieuwtje: hoe om te gaan met conflicten met burgers? Zwolle heeft daartoe een aantal ambtenaren op mediationcursus gestuurd. Daar hebben ze geleerd om niet langer achter de desktop of de telefoon te blijven zitten, maar daadwerkelijk naar burgers toe te gaan om dreigende conflicten op te lossen. Uit zeer betrouwbare bron is vernomen dat er op die manier al heel wat smeulende vuurtjes geblust zijn. Een en ander staat samengevat op het volgende Youtube filmpje:

Dus: Conflicten voorkomen en oplossen door een pesoonlijke benadering te kiezen: Bel of ga direct naar de mensen/ bedrijven toe in geval zich problemen aandienen en denk vooral in oplossingen.

Tot nu toe lag de nadruk bij vragen vaak op een te juridische benadering. Beter is proberen te achterhalen waarom de vraag gesteld wordt. Wat zit er achter de vraag van de mensen?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s