Hondenbelasting gaat omhoog en ik weet waarom

De R zit weer in de maand, de R van Rekenen en Radeloos door de papieren Racen om te lezen hoe de centjes verdeeld gaan worden. Deze week zijn drie avonden besteed aan de begroting van de gemeente voor het komend jaar. Drie commissies hebben zich over de plannen gebogen van burgemeester en wethouders over de verdeling van de centjes. Over 3 weken wordt alles definitief besloten in de raadsvergadering van 8 november. Wat gaan we met de centen doen?Kostenhondenbelasting2

Vanavond kwam ik een puntje tegen over de hondenbelasting. Deze gaat volgend jaar liefst met 5% omhoog. Waarom? Dat was dus ook een vraag van mij aan de plannenmakers en financiers. Kan mij uitgelegd worden waarom de verhoging van de hondenbelasting hoger is dan de prijsindex van zo’n 2%? Deze vraag is natuurlijk niet van eigen belang ontdaan. Als trotse hondenbezitter kom ik andere trotse hondenbezitters tegen. En omdat sommigen weten dat ik op dit soort prangende vragen vast een antwoord heb, zal ik dat voor mijn voeten gegooid krijgen: "Waarom gaat de belasting omhoog voor de dagelijke bijdrage van mijn hond aan het natuurschoon?"

Het antwoord van burgemeester en wethouders was duidelijk. Dat komt vanwege de invoering van de kostenverdeelstaat. Nou dat vond ik nou eens een duidelijk antwoord. De Kostenverdeelstaat. Gelukkig. Met dat antwoord kan ik iedere vragende hondenbezitter gelukkig mee maken.

One thought on “Hondenbelasting gaat omhoog en ik weet waarom

Geef een reactie

